Eerste dagen in een prachtige stad - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Rients Abma - WaarBenJij.nu Eerste dagen in een prachtige stad - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Rients Abma - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in een prachtige stad

Door: Rients Abma

Blijf op de hoogte en volg Rients

14 November 2015 | Zuid-Afrika, Observatory

Hai,

Het afscheidsfeestje in Nederland is voor je gevoel nog maar net voorbij of je staat al in het warme Afrika.
Donderdagmiddag aangekomen in Kaapstad na een reis van ongeveer 24 uur. Het verliep allemaal redelijk soepel met hier en daar wat renpartijtjes op Vliegveld Heathrow en Johannesburg..
Ik ben in een fijn en groot huis aangekomen in Kaapstad. Ik woon hier met 9 andere studenten, waarvan de meesten uit Duitsland komen.
Ik zit nu buiten op ons terras te typen en zoek zo de schaduw op.. Het is hier warm en verbazingwekkend genoeg geeft de thermometer aan dat het 'maar' 20 graden is..
Vanaf volgende week gaat het hier warmer worden waarschuwen ze mij al. .

Mijn straat leek gisteravond op de Amsterdamsestraatweg/Kanaalstraat XXL. en iets wat duistere winkels.. Maar vandaag met het zonnetje heb ik mijn ogen uitgekeken, vele kleuren en verschillende stijlen gebouwen. Overal is wel wat te koop en voor studenten en reizigers wordt overal koffie met wifi aangeboden!
Ik merk dan ook dat ik nog erg in de 'wauw-fase' zit want zelfs elke boom is hier mooi (ja ja er staat een reuze cactus in mijn tuin :D )
Er zit hier op loopafstand een Spar supermarkt in de buurt. Met veel Afrikaanse merken maar veel ook bekende merken zoals Tuc, Knorr en Nutella.

Ik heb deze dagen nog tijd om te acclimatiseren en te wennen. En daarnaast nog wat regeldingetjes, zoals; internet, auto, prepaid voor telefoon én prepaid voor elektriciteit.
Maandagochtend begint mijn stage dan daadwerkelijk en ik kan niet wachten!!

Zo even een kort berichtje uit Kaapstad.
De eerste dagen zijn in ieder geval goed begonnen :)

Groetjes,

Rients

  • 14 November 2015 - 22:35

    Grytsje:

    Hoi Rients,
    Fijn dat we al zo snel een kort verslag mogen ontvangen.
    Het wordt dus niet alleen je Engels bijspijkeren, maar ook meteen
    Je Duits

  • 15 November 2015 - 08:22

    Hans Houtman:

    Hoi Rients,

    Leuk om wat van je te lezen. We hadden elkaar net gemist op de reünie. Veel plezier daar en succes met de stage.

Tags: #Wauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Rients

Half jaar stage in Kaapstad!

Actief sinds 13 Nov. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6090

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 April 2016

Rients Stage Beautiful Gate - Kaapstad

Landen bezocht: