Rients The Dishes Rocks it. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rients Abma - WaarBenJij.nu Rients The Dishes Rocks it. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rients Abma - WaarBenJij.nu

Rients The Dishes Rocks it.

Door: Rients Abma

Blijf op de hoogte en volg Rients

01 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molo, Ninjani (Hallo, hoe gaat het met jullie).

Mijn vorige blog stopte ik met de mededeling dat ik snel weer weg moest om naar Lions Head te gaan.
Zo gezegd zo gedaan, met een warme temperatuur van rond de 35 graden was het erg heet om Lions Head te beklimmen. Mar hé, na 4 vier keer deze berg te hebben getrotseerd moet het nu ook weer lukken! Het zweet is dan ook daadwerkelijk overal maar je bent wel op één van de mooiste plekjes van Cape Town. Met een groep van ongeveer 50 studenten gingen we in één lange stoet naar boven! En man o man Wat vind ik het vet! Het is genieten om zo op een berg te staan met vrienden om je heen en een 360 graden uitzicht dat adembenemend is.
Ik ben echt van deze stad en de mensen gaan houden en er zijn deze maand (want ja er is al weer een maand voorbij……) alleen maar weer toffe dingen gebeurd.

De leuke gebeurtenissen zaten weer in grote avonturen of kleine dingen die ik nooit meer zal vergeten. Verjaardagen, etentjes, strand, surfen maar ook Wijnproeverij-Festival in Stellenbosch (woeehoee dat was vet zeg!), naar Noordhoek naar de Winefarm-foodmarket waar iedereen met fancy eten loopt en het liefst nog een eigen flesje wijn erbij van de zelfde winefarm!
Ook ben ik naar de Passion geweest. In het grote stadion (jaa die hele grote die jullie kennen van WK2010) met duizenden mensen, prachtige bands en artiesten zoals Chris Tomlin. Wat heel indrukwekkend en gaaf was om mee te maken.

Verder ben ik nog met 10 vrienden hier wezen kamperen in Kommetjie. lastig woord omdat je Kom-my-ky zegt, maar wij Nederlanders er toch gewoon echt Kommetje in zien ;’)
Vijf tentjes in een halve cirkel langs de Braaiplaats, genoeg eten, drinken en een prachtige hemel met vele sterren en nog geen 100 meter van het strand en de oceaan. En afgelopen weekend gekampeerd in Wellington met Common Ground students. En dat was ook weer werkelijk perfect.
Zoals jullie horen ben ik vooral lekker aan het genieten in mijn weekenden en probeer ik veel vrijetijd zeer nuttig te besteden (jaja een berg bezweet oplopen noem ik nuttig!).
Inmiddels ben ik al weer ver over de helft van mijn stage hier (nog één maandje werken……..). Ik heb mijn Tussentijdse-verslag dan ook keurig afgeschreven (waar ik toch echt wel even voor moest zitten want er is hier veeeel afleiding). En is mijn eerste gedeelte van mijn stage beoordeeld met een 8.

Mijn stage is nog steeds verrassend in vele opzichten. Het werk is misschien dan wel niet elke dag uitdagend maar te werken met de collega’s en alle gedragsregels eromheen is zeer interessant en uitdagend! Ik voel me op mijn plek hier en af en toe moet ik maar eens accepteren dat met z’n drieën naar de printer lopen heel gezellig kan zijn ;’)

Stiekem ben ik al aan het dromen en fantaseren wat voor volgende stappen ik zou kunnen ondernemen voor een vervolg in Kaapstad. Maar weest gerust eerst zal ik toch echt naar Nederland moeten om hier weer naar terug te kunnen.. En Ja Ja Hendrik Abma: ’Gjin Grappen’.
Ook heb ik zin om alle mensen weer in Nederland te zien en het mooie weer te vervolgen in Nederland. want had ik al verteld dat het echt niet vervelend is om elke dag zomer te hebben?

Mooie mensen ik sluit weer af en hoor weer snel van jullie en jullie van mij.
Rients

  • 01 Maart 2016 - 13:02

    Hendrik Abma:

    Hoi Rients , wat weer een mooi verslag, je beleeft wel erg vel daar en zo stage lopen is natuurlijk prachtig.
    Ik denk dat je veel van het land ziet, maar ook de mensen daar steeds beter gaat begrijpen en snapt hoe en waarom alles gaat zoals het gaat.

    Blijf genieten dank God, denk aan ons en tot horens Heit

  • 27 Maart 2016 - 12:41

    Dyn Tante Dukke:

    De Heer is waarlijk opgestaan! Halleluja.
    No goeie dag.
    Peaskesneintemoarn,ff mei de tablet op'e skoart dyn ferhaal lèze.
    Wat hast it nei dyn zin he! Dèr binn' we bliid om.
    Wat prachtiche avonturen!Echt genotterje Rients!
    it ein fan dizze moaie tiid is hast alwer foarby foar dy, wer in goed cijfer helle ek dat noch

Tags: Awesome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rients

Half jaar stage in Kaapstad!

Actief sinds 13 Nov. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 April 2016

Rients Stage Beautiful Gate - Kaapstad

Landen bezocht: